Projektowanie aplikacji mobilnych nie jest łatwe, bo na wiele rzeczy trzeba zwracać uwagę. Po pierwsze należy dokładnie określić profil docelowego klienta, ale też wizerunek, jaki firma chce sobie stworzyć poprzez wypuszczenie danej aplikacji na rynek. Warto się zastanowić, co będzie korzystniejsze - tworzenie aplikacji mobilnych, które mają na celu sprzedaż produktu, ułatwienie dostępu do oferowanej usługi, czy raczej zaoferowanie klientowi aplikacji edukacyjnej lub rozrywkowej, która wzbudzi pozytywne odczucia i przyczyni się do lepszego postrzegania przedsiębiorstwa przez konsumentów. Kwestie techniczne są jednak zawsze najważniejsze. Nawet dobrze przemyślana aplikacja, która odstrasza źle dobranymi kolorami, jest mało intuicyjna lub zawiesza się na co drugim telefonie, przysporzy firmie więcej kłopotów niż korzyści. Wszystko to doskonale wiedzą specjaliści ItCraft, dla których tworzenie aplikacji mobilnych jest codzienną praktyką.